Menu Zamknij

Struktura zatrudnienia w zakładzie pogrzebowym

Praca w domu pogrzebowym kojarzy się często z dość nieprzyjemnym zajęciem ze względu na jej specyfikę oraz czynności, jakie trzeba wykonywać. Nie jest to do końca prawdą, gdyż nie na każdym stanowisku ma się styczność z osobami zmarłymi. W dzisiejszym artykule postaramy się przybliżyć choć trochę, jak wygląda struktura zatrudnienia w zakładzie pogrzebowym, a także konieczne do wykonania obowiązki.

Na jakim stanowisku można być zatrudnionym w domu pogrzebowym?

Śmierć dotyka każdego na pewnym etapie życia a czynności związane z pochówkiem zmarłego, są niejako konieczne ze względu na godne pożegnanie danej osoby oraz oddanie jej należytego szacunku. W trakcie załatwiania formalności pogrzebowych natkniemy się na osoby z którymi przyjdzie nam współpracować, innych, którzy również są niezbędni do wykonania danej usługi, nawet nie przyjdzie nam zobaczyć. Jak w większości firm, zakład ma pewną strukturę zatrudnianych pracowników, aby mógł poprawnie funkcjonować i wykonywać swoje usługi jak najlepiej. Do osób pracujących w tym zawodzie możemy zaliczyć:

  1. Pracownik biurowy- osoba odpowiedzialna za prowadzenie dokumentacji zakładu, list klientów oraz zmarłych, osób upoważnionych do podejmowania decyzji w sprawie pochówku, kosztów oraz zamówionych rzeczy na pogrzeb i ogólnego administracyjnego zaplecza domu pogrzebowego. Jest to niezwykle ważna rola, gdyż w dzisiejszych czasach wszystko musi być dokumentowane oraz zapisywane, aby działalność była legalna oraz rzetelna w zakresie wykonywanych obowiązków.
  2. Pracownik fizyczny- również bardzo ważne stanowisko ze względu na niezwykłą odpowiedzialność oraz prawidłowe przeprowadzenie uroczystości pogrzebowej. Taki pracownik będzie odpowiedzialny za transport, przygotowanie pochówku oraz samego zmarłego. Tutaj liczą się stalowe nerwy oraz empatia, gdyż często może się zdarzyć potrzeba pocieszenia osób bliskich. Również ważnym aspektem będzie wysoka kultura osobista ze względu na powagę sprawy, jaką jest śmierć innej osoby.
  3. Osoba prowadząca zakład / dyrektor – aby firma działała poprawnie potrzeba osoby, która będzie prowadzić pracowników, mówić jakie zadania mają do wykonania, zatrudniać nowe osoby oraz dbać o całokształt firmy. Liczą się tu umiejętności zarządzania oraz niekiedy marketingu do celu zapewnienia sobie jak największej ilości nowych klientów. Dyrektor dba o jakość świadczonych usług, a także wykrywa błędy na poszczególnych etapach realizacji usługi pogrzebowej.
  4. Inni pracownicy – W przypadku tej kategorii osób wszystko zależy od formy działania firmy, czy jedna osoba wykonuje kilka funkcji w zakładzie pogrzebowym czy może zatrudnianych jest więcej osób i odpowiadają one za poszczególne zadania. Możemy tu wyróżnić: specjalistę do spraw marketingu, tanatopraktora, osoby sprzątające zakład pogrzebowy, informatyka (w przypadku, jeżeli firma posiada własny system obsługi klienta).

Ciężka czy lekka praca?

Podjęcie takiego, a nie innego zawodu wiążę się z pewnymi trudnościami, ale dla niektórych może być to również idealne miejsce pracy. Wszystko zależy od naszego mentalnego podejścia i przygotowania. Z jednej strony pomagamy innym ludziom w pożegnaniu bliskich osób, lecz z drugiej strony jesteśmy zatrudnieni w dość specyficznym miejscu, którym raczej ciężko jest pochwalić się przed znajomymi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *